Σπάνιες φωτογραφίες του 1890 πριν το νερό κυλήσει μέσα στη Διώρυγα της Κορίνθου

korinthos_0
Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΗΤΑΝ Ο ΝΕΡΩΝ, ΤΟ 66 Μ.Χ., ΣΕ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΛΙΓΟΥΛΑ!

ΗΔιώρυγα της Κορίνθου ενώνει τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο, στη θέση του Ισθμού της Κορίνθου, λίγο ανατολικότερα από την πόλη της Κορίνθου. Κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1880-1893, έργο του Έλληνα μηχανικού Πέτρου Πρωτοπαπαδάκη. Η κατασκευή της είναι αποτέλεσμα της αναπτυξιακής πολιτικής του πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος με τα μεγάλα έργα υποδομής στόχευε στη δημιουργία ενός σύγχρονου και οικονομικά ανεπτυγμένου κράτους.

Στα αρχαία χρόνια μεταξύ του τείχους του Ισθμού και του περιβόλου του υπήρχε η δίολκος, οδός μέσω της οποίας μεταφερόταν εμπορεύματα και μικρά πλοία για να αποφευχθεί ο περίπλους της Πελοποννήσου. Η δίολκος, κατασκευή του Περιάνδρου, ήταν ένας πλακόστρωτος δρόμος ντυμένος με ξύλα, επάνω στον οποίο γλιστρούσαν τα πλοία με τη βοήθεια λίπους. Τα πλοία που υπερισθμίζονταν πλήρωναν τέλη, που ήταν το πιο σημαντικό έσοδο της Κορίνθου.

Η ιδέα της διώρυγας υπήρχε ήδη από την εποχή του Περίανδρου, το 602 π.Χ. Ο πρώτος που προσπάθησε την υλοποίησή του ήταν ο Νέρων, το 66 μ.Χ., σε σχέδια του Ιούλιου Καίσαρα και του Καλιγούλα. Μετά το θάνατο του Νέρωνα, συνέχισε την προσπάθεια ο Ηρώδης ο Αττικός, ο οποίος όμως την εγκατέλειψε.

Σπάνιες φωτογραφίες του 1890 πριν το νερό κυλήσει μέσα στη Διώρυγα της  Κορίνθου | LiFO

Ο Ι. Καποδίστριας, προβλέποντας τη σημασία που θα είχε η διώρυγα στην ανάπτυξη της Ελλάδας, ανέθεσε τη σχετική μελέτη σε μηχανικό. Η δαπάνη εκτιμήθηκε σε 40.000.000 χρυσά φράγκα, που δεν μπορούσαν να εξευρεθούν από τη διεθνή χρηματαγορά και η προσπάθεια εγκαταλείφθηκε. Το 1869 έγινε η διώρυγα του Σουέζ και τον Νοέμβριο του ίδιου έτους η Κυβέρνηση Ζαΐμη ψήφισε νόμο «περί διορύξεως του Ισθμού», όπου εταιρεία ή ιδιώτης θα αναλάμβανε την κατασκευή και εκμετάλλευση του έργου.

Στη λήξη του Β” Παγκοσμίου Πολέμου, κατά την αποχώρησή τους, οι Γερμανοί το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου 1944, ανατίναξαν τη σιδηροδρομική και την οδική γέφυρα, έριξαν βαγόνια τρένου σε ένα σημείο της διώρυγας για να τη φράξουν και πυροδότησαν εκρήξεις στον βυθό του προλιμένα. Το 1947 η Σχολή Μηχανικού του Στρατού ανέλαβε την ανακατασκευή της οδικής γέφυρας.

Η διώρυγα έχει μήκος 6.346 μέτρα, πλάτος στην επιφάνεια της θάλασσας 24,6 μ., στο βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται από 7,50 έως 8 μ. Κάθε χρόνο περνούν τη διώρυγα 12.000 πλοία.

Ο ισθμός της Κορίνθου - Swim the Canal

Σπάνιες φωτογραφίες του 1890 πριν το νερό κυλήσει μέσα στη Διώρυγα της ΚορίνθουΣπάνιες φωτογραφίες του 1890 πριν το νερό κυλήσει μέσα στη Διώρυγα της Κορίνθου

Σπάνιες φωτογραφίες του 1890 πριν το νερό κυλήσει μέσα στη Διώρυγα της  Κορίνθου - Radio Greece

Σπάνιες φωτογραφίες του 1890 πριν το νερό κυλήσει μέσα στη Διώρυγα της  Κορίνθου - permissos.gr

Σπάνιες φωτογραφίες του 1890 πριν το νερό κυλήσει μέσα στη Διώρυγα της  Κορίνθου - permissos.gr

 

πηγή-lifo



There are no comments

Add yours

Facebook