Αεροπορική έκθεση Ντουμπάι: Kαθίσματα και τζετ με βεράντα και… ντίσκο

Explorer_Veranda_4x3-1

Το concept της Lufthansa Technik και η μεγάλη αύξηση της ζήτησης για πολυτελή ιδιωτικά αεροασκάφη

H αεροπορική βιομηχανία είναι ένα από τα μεγάλα θύματα της πανδημίας και την ίδια στιγμή κατηγορείται για τον ρόλο και τη συνεισφορά της στην κλιματική κρίση.

 Παρ’όλα αυτά και σε αντίθεση με τις συμβατικές εμπορικές αεροπορικές εταιρείες, οι εταιρείες ιδιωτικών πτήσεων έχουν δει να σημειώνεται αύξηση στη ζήτηση των υπηρεσιών τους. Έτσι, οι κατασκευαστές ψάχνουν νέα σχεδιαστικά concept προκειμένου να ικανοποιήσουν τους εύπορους πελάτες τους.
 Σε αυτό το πλαίσιο, η Lufthansa Technik, θυγατρική της Lufthansa, παρουσίασε το concept ενός ιδιωτικού τζετ που μοιάζει με ιπτάμενο σούπερ γιοτ: μπορεί να μεταφέρει τον επιβάτη οπουδήποτε με τις ανέσεις ενός πεντάστερου ξενοδοχείου.
 Η ιδέα παρουσιάστηκε στο Dubai Airshow της περασμένης εβδομάδας. Το concept λέγεται «Explorer». Πρόκειται για την ιδέα ενός ευρύχωρου Airbus A33O το οποίο διαθέτει πτυσσόμενη βεράντα (η οποία ανοίγει μόνο όταν το αεροσκάφος βρίσκεται στο έδαφος και είναι ακίνητο), τρεις διπλές κρεβατοκάμαρες, γυμναστήριο και γκαράζ.

Φυσικά τέτοιες υπηρεσίες δεν θα προσφέρονται σε χαμηλή τιμή. Η εταιρεία υπολογίζει ότι απαιτούνται περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ για τον εξοπλισμό της καμπίνας του αεροσκάφους -το ίδιο το αεροσκάφος, (Airbus A330) το οποίο έχει μήκος 70 μέτρα, κοστίζει πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια.

Το group αγόρασε ένα Airbus ACJ TwoTwenty, το οποίο θέλει να μετατρέψει σε ιπτάμενο κρουαζιερόπλοιο που θα κάνει τον γύρο του κόσμου από το 2023. Για να γίνει αυτό, θα προχωρήσει πρώτα σε ανακατασκευή των εσωτερικών χώρων.

Θα διαθέτει κουζίνα και τραπεζαρία 8 ατόμων όπου θα σερβίρονται γκουρμέ γεύματα με την υπογραφή των καλύτερων εστιατορίων του Ντουμπάι. Θα υπάρχει DJ αλλά και μία σουίτα με ένα τεράστιο κρεβάτι για όποιον θέλει να αναπαυθεί.

Η στροφή της ελίτ στα ιδιωτικά τζετ

Αυτά τα concept προσπαθούν να κεφαλαιοποιήσουν την όλο και αυξανόμενη ζήτηση για ιδιωτικές luxury πτήσεις. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι εμπορικές πτήσεις κατέρρευσαν, οι πλέον εύποροι που ήθελαν να αποφύγουν τον συνωστισμό και την ανασφάλεια των εμπορικών πτήσεων κατέφυγαν στα ιδιωτικά τζετ.

Για παράδειγμα, όπως γράφει το CNN, η εταιρεία FlyEliteJets με έδρα την Φλόριντα είδε αύξηση κατά 150% στις κρατήσεις της από την αρχή της πανδημίας. Την ίδια στιγμή η Honeywell Aerospace, η οποία κατασκευάζει αεροσκάφη, αναφέρει πως υπάρχει σημαντική αύξηση στις παραγγελίες που αφορούν πολυτελή ιδιωτικά αεροπλάνα.

Αυτό, άλλωστε, καταγράφηκε και από το μεγάλο ενδιαφέρον που υπήρχε γι’ αυτού του είδους τις προτάσεις στο Αirshow του Ντουμπάι, όπως αναφέρει ο Timothy Hawes εκτελεστικός διευθυντής της Tarsus Middel East, η οποία διοργάνωσε την μεγάλη έκθεση. Την πρώτη τέτοια μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.

Μεγάλο περιβαλλοντικό κόστος

Το ενδιαφέρον για τα ιδιωτικά αεροσκάφη έρχεται παρά την ανησυχία και τις επισημάνσεις για την δυσανάλογα μεγάλη επίπτωσή τους στην κλιματική αλλαγή. Οι εκπομπές διοξειδίων του άνθρακα για τα ιδιωτικά τζετ είναι από 5 έως 14 φορές μεγαλύτερες ανά επιβάτη, αναφέρει η οργάνωση Transport & Environment.

Ας σταθούμε στην περίπτωση του Εxplοrer. Συνήθως ένα Airbus A330 μεταφέρει πάνω από 250 επιβάτες. Η Luftansa Technik αναφέρει, όμως, ότι το δικό της concept έχει σχεδιαστεί για 12 VIPs, έστω και αν προσθέτει πως θα υπάρξουν και εναλλακτικές εκδοχές του με σχεδιασμό για περισσότερους επιβάτες, έως 67.

Ο Τimm παραδέχεται πως δεν μπορείς να ισχυρίζεσαι πως έχεις οικολογικό αποτύπωμα, όταν ταξιδεύεις μαζί με τόσο λίγα άτομα αλλά προσθέτει πως «όποιος θέλει να το κάνει, θα το κάνει».

Τονίζει επίσης πως μερικοί από τους VIP πελάτες έχουν κάνει βήματα δείχνοντας περιβαλλοντική συνείδηση. Για παράδειγμα, ζητούν να χρησιμοποιούνται μόνο ανακυκλώσιμα υλικά για την κατασκευή της καμπίνας ή προσανατολίζονται σε νέους τύπους αεροσκαφών με πιο «καθαρούς» κινητήρες. «Αλλά σίγουρα πολύ πιο ψηλά στις προτεραιότητες τους είναι η άνεση, η ασφάλεια και η ιδιωτικότητα. Και όσο υπάρχει η ζήτηση, οι αεροπορικές εταιρείες και οι κατασκευαστές θα φροντίζουν να υπάρχει και προσφορά».

πηγή-travel.gr



There are no comments

Add yours

Facebook