IATA: Πάνω από 200 δισ. δολάρια οι απώλειες στις αερομεταφορές | Ηαύξηση των τελών στην ανάκαμψη

hhh

IATA: Πάνω από 200 δισ. δολάρια οι απώλειες στις αερομεταφορές | Ηαύξηση των τελών τροχοπέδη στην ανάκαμψη

Οι καθαρές ζημίες του κλάδου αναμένεται να μειωθούν στα 11,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 μετά από απώλεια 51,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021 (επιδεινωμένες από τις ζημίες 47,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων που υπολογίστηκαν τον Απρίλιο). Οι καθαρές εκτιμήσεις ζημιών για το 2020 αναθεωρήθηκαν σε 137,7 δισεκατομμύρια δολάρια (από 126,4 δισεκατομμύρια δολάρια), με τις συνολικές απώλειες της βιομηχανίας ην περίοδο 2020-2022 να αναμένεται να φτάσουν τα 201 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η ζήτηση (μετρημένη σε RPK) αναμένεται να ανέλθει στο 40% των επιπέδων του 2019 για το 2021, ανεβαίνοντας στο 61% το 2022.
Ο συνολικός αριθμός των επιβατών αναμένεται να φτάσει τα 2,3 δισεκατομμύρια το 2021 και να αυξηθεί σε 3,4 δισεκατομμύρια το 2022, φτάνοντας σε παρόμοιο επίπεδα με εκείνα του 2014 και σημαντικά κάτω από τα 4,5 δισεκατομμύρια ταξιδιώτες του 2019.

Η ισχυρή ζήτηση για αεροπορικό φορτίο αναμένεται να συνεχιστεί, φτάνοντας το 2021 να είναι 7,9% πάνω από τα επίπεδα του 2019 και το 2022 13,2% πάνω από τα επίπεδα του 2019.

Η IATA προσδιόρισε τη Βόρεια Αμερική ως “την περιοχή με τις μεγαλύτερες επιδόσεις”, προβλέποντας ότι θα αποφέρει συλλογικά κέρδη 9,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022 από την εγχώρια αγορά των ΗΠΑ, όταν όλες οι άλλες περιοχές θα έχουν απώλειε

Προβλέπει ότι οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς θα μειώσουν τις απώλειές τους από 21 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 σε μόλις πάνω από 9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, με “καλύτερο συντονισμό μεταξύ των κυβερνήσεων που αναμένεται να έχουν ευρύτερο άνοιγμα των διεθνών αγορών, ενισχυμένο σημαντικά από την αποκατάσταση των διατλαντικών ταξιδιών για εμβολιασμένους ταξιδιώτες”. Ωστόσο, εκτιμά πως η ζήτηση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων θα μείνει σημαντικά πίσω από την ανάκαμψη στα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια.

Επίσης, η Ένωση προβλέπει ότι οι απώλειες μεταξύ των αεροπορικών εταιριών Ασίας-Ειρηνικού θα μειωθούν από περίπου 11 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 σε 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, παρά το γεγονός ότι η περιοχή συνεχίζει να υφίσταται μερικούς από τους πιο δρακόντειους ταξιδιωτικούς περιορισμούς.

money tourism copyright

money tourism copyright photo

Προβλέπει ότι οι αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής θα έχουν απώλειες 6,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος και 4,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων το επόμενο έτος, οι απώλειες αεροπορικών εταιριών στη Λατινική Αμερική θα μειωθούν από 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος σε 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 και οι αφρικανικοί αερομεταφορείς θα δουν πολύ αργό ρυθμό ανάκαμψης.

“Οι άνθρωποι δεν έχουν χάσει την επιθυμία τους να ταξιδέψουν. Αλλά αποκλείονται από τα διεθνή ταξίδια λόγω των περιορισμών, της αβεβαιότητας και της πολυπλοκότητας. Περισσότερες κυβερνήσεις βλέπουν τα εμβόλια ως διέξοδο από αυτήν την κρίση. Συμφωνούμε απόλυτα ότι, στα εμβολιασμένα άτομα δεν θα πρέπει να περιορίζεται η ελευθερία κινήσεών τους με κανέναν τρόπο. Στην πραγματικότητα, η ελευθερία για ταξίδια είναι ένα καλό κίνητρο για περισσότερους ανθρώπους να εμβολιαστούν. Οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεργαστούν και να κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για να διασφαλίσουν ότι υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια για όποιον επιθυμεί να εμβολιαστεί”, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της IATA, Willie Walsh.

Όχι στην αύξηση των τελών λέει η IATA

Η IATA προειδοποιεί ότι η προγραμματισμένη αύξηση των τελών θα είναι επιβλαβής για τα αεροπορικά ταξίδια. Σύμφωνα με την Ένωση, οι επιβεβαιωμένες αυξήσεις χρεώσεων αεροδρομίου και ANSP έχουν ήδη φτάσει τα 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ περαιτέρω αυξήσεις θα μπορούσαν να είναι δεκαπλάσιες, εάν υιοθετηθούν προτάσεις που έχουν ήδη κατατεθεί από αεροδρόμια και ANSP.

“Η αύξηση των χρεώσεων κατά 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης είναι εξωφρενική. Όλοι θέλουμε να αφήσουμε τον Covid-19 πίσω μας. Αλλά η τοποθέτηση του οικονομικού βάρους μιας κρίσης αποκαλυπτικών διαστάσεων στις πλάτες των πελατών σας, μόνο και μόνο επειδή μπορείτε, είναι μια εμπορική στρατηγική που μόνο ένα μονοπώλιο θα μπορούσε να ονειρευτεί. Σε απόλυτο ελάχιστο, η μείωση του κόστους -και όχι η αύξηση των τελών- πρέπει να είναι στην κορυφή της ατζέντας για κάθε αεροδρόμιο και ANSP”, είπε ο Walsh.

Ενδεικτική είναι περίπτωση Ευρωπαίων παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Συνολικά, τα ANSP των 29 κρατών του Eurocontrol, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι κρατικά, προσπαθούν να ανακτήσουν σχεδόν 9,3 δισεκατομμύρια δολάρια (8 δισεκατομμύρια ευρώ) από τις αεροπορικές εταιρίες για την κάλυψη εσόδων που δεν πραγματοποιήθηκαν το 2020/2021. Αυτό σχεδιάζεται για να ανακτηθούν τα έσοδα και κέρδη που έχασαν όταν οι αεροπορικές εταιρίες δεν μπορούσαν να πετάξουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αυτό σχεδιάζεται σε συνδυασμό μιας επιπλέον αύξησης 40% που προγραμματίζεται για το 2022.

Άλλα παραδείγματα περιλαμβάνουν:

Το αεροδρόμιο Heathrow πιέζει να αυξήσει τις χρεώσεις πάνω από 90% το 2022
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ζητάει να αυξήσει τις χρεώσεις πάνω από 40% τα επόμενα τρία χρόνια
Η Airports Company South Africa (ACSA) ζητά να αυξήσει τις χρεώσεις κατά 38% το 2022
Το NavCanada αυξάνει τις χρεώσεις κατά 30% σε διάστημα πέντε ετών
Το αιθιοπικό ANSP αυξάνει τις χρεώσεις κατά 35% το 2021

“Σήμερα, κρούω τον κώδωνα του κινδύνου. Αυτό πρέπει να σταματήσει προκειμένου ο κλάδος να έχει μια δίκαιη ευκαιρία ανάκαμψης. Οι μέτοχοι, κρατικοί ή ιδιωτικοί, επωφελήθηκαν από τις σταθερές αποδόσεις του κλάδου πριν από την κρίση. Αυτή τη στιγμή οφείλουν να παίξουν τον ρόλο τους στην ανάκαμψη. Οι αεροπορικές μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη της οικονομικής ανάκαμψης μετά την πανδημία. Δεν πρέπει να θέσουμε σε κίνδυνο την ανάκαμψη με την ανευθυνότητα και την απληστία ορισμένων από τους εταίρους μας, που δεν έχουν καλύψει το κόστος ή δεν έχουν χρησιμοποιήσει τους μετόχους τους για να λάβουν την απαραίτητη υποστήριξη”, δήλωσε ο Walsh.

money-tourism.gr



There are no comments

Add yours

Facebook