Αποδυναμωμένος ο ιταλικός τουρισμός σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του

ios-italia-travel-696×489

Ο ιταλικός τουρισμός χτυπήθηκε ιδιαίτερα, λόγω της πανδημίας. Δεδομένης της σημασίας του τομέα για την οικονομία της χώρας, οι αριθμοί δείχνουν καταστροφή. Οι Ιταλοί επαγγελματίες του τουρισμού χαρακτηρίζουν την κατάσταση ως «μια σφαγή».

 Το 2020, το πρώτο έτος της εποχής Covid, η εσωτερική τουριστική κατανάλωση στην Ιταλία έχασε πάνω από 63 δις σε σύγκριση με το 2019 και 31 δις σε προστιθέμενη αξία, σύμφωνα με τα στοιχεία από το Ιταλικό Εθνικό Ινστιτούτο Στατιστικών. Και έφτασε περίπου τα επίπεδα πριν από το 2010.
  • Οι διανυκτερεύσεις των ξένων μειώθηκαν κατά 54,6 %. Με πάνω από 207 εκατ. λιγότερους επισκέπτες από το εξωτερικό.
  • Οι δαπάνες των αλλοδαπών επηρεάστηκαν σημαντικά. Οι ξένοι τουρίστες ξόδεψαν 23,7 δις ευρώ κατά τη διάρκεια του 2020. Ποσοστό πτώσης 59,6% σε σύγκριση με το 2019.
  • Οι εγχώριες δαπάνες, μειώθηκαν κατά 33,8% στα 46,3 δις.
  • Τα εστιατόρια είδαν το εισόδημα τους να μειώνεται κατά 69,8% στα 3,2 δις ευρώ.
  • Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι εταιρείες αναψυχής σημείωσαν πτώση 74,5% στα έσοδα στα 758 εκατομμύρια.

Το ΑΕΠ πέφτει

Η κατάσταση της ιταλικής τουριστικής βιομηχανίας διαγράφεται και στο ΑΕΠ της χώρας. Η Ιταλία είδε το ΑΕΠ της να μειώνεται κατά 8,9% το 2020. Πρόκειται για τη χειρότερη ύφεση από τον Β ‘Παγκόσμιο Πόλεμο.

  • Από τα 115 δις ευρώ του ΑΕΠ που έχασε η Ιταλία το 2020 σε σύγκριση με το 2019, το 27,1% αποδίδεται στον τουρισμό.
  • Το έλλειμμα που υπολογίζεται σε 31,1 δις ευρώ για τον κλάδο. Συνολικά, πρόκειται για καταστροφικές απώλειες του τομέα.

Όσον αφορά στο τρέχον έτος, υπήρξαν κάποια μικρά θετικά σημάδια. Οι παραθαλάσσιοι προορισμοί στην Ιταλία έχουν καταγράψει μια μέση πληρότητα δωματίου 70%.

Ορισμένες περιοχές (Λιγουρία και Τοσκάνη) φτάνουν ακόμη και σε πληρότητα άνω του 80%. Θετικοί αριθμοί καταγράφονται επίσης σε ορεινά θέρετρα.

Ορισμένες εσωτερικές περιοχές έχουν επίσης βελτιωθεί. Η Ρώμη κατέγραψε ποσοστό πληρότητας 40% το καλοκαίρι, ενώ η Φλωρεντία και η Βενετία κατέγραψαν ποσοστό 50% και 55% αντίστοιχα.

Ποιο είδος τουρισμού τα πήγε καλύτερα αυτό το καλοκαίρι στην Ιταλία

Ωστόσο, ο υπαίθριος τουρισμός τα πήγε καλύτερα το καλοκαίρι του 2021, έχοντας ξεπεράσει τα επίπεδα πριν από την πανδημία.

Όπως σημειώνει το Campeggi, η κορυφαία πύλη στην Ιταλία για κάμπινγκ και χωριά διακοπών, από τον Μάιο έως τον Αύγουστο κατέγραψε αύξηση των αναζητήσεων κατά 16% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

Αυτό επιβεβαίωσε τη θετική τάση που καταγράφηκε την άνοιξη. Την τρίτη εβδομάδα του Απριλίου η πύλη είδε αύξηση 54% σε σύγκριση με τις αρχές του μήνα. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση 656% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020.

Η θετική τάση για τον ιταλικό τουρισμό συνεχίστηκε και μετά την έναρξη της σεζόν.

Ο μήνας Ιούνιος κατέγραψε αύξηση 137% των αναζητήσεων για κάμπινγκ σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Καθώς και περαιτέρω αύξηση τον Ιούλιο, όπου έφτασε το +224 % σε σύγκριση με τον Μάιο.

Το ενδιαφέρον προέρχεται επίσης από τα σύνορα. Από τα μέσα Μαΐου έως τον Αύγουστο, υπήρξε αύξηση 261% των Γερμανών χρηστών που ενδιαφέρθηκαν για την Ιταλία σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020. Έτσι, οι όγκοι από το 2019 ξεπεράστηκαν κατά 10% συνολικά.

Ο οργανωμένος τουρισμός πάσχει

Αλλά δεν είναι κάθε τομέας του ιταλικού τουρισμού σε αυτό το -έστω και συγκρατημένα- αισιόδοξο κλίμα. Ο οργανωμένος τουρισμός υποφέρει φέτος.

«Είμαστε αντιμέτωποι με μια σφαγή, δήλωσε ο Franco Gattinoni, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Οργανωμένου Τουρισμού (FTO).

Το 2021 δεν πάει πολύ καλύτερα από το 2020. Με αυτόν τον ρυθμό, η φετινή χρονιά φαίνεται χειρότερη και από το τραγικό 2020».

Το 2019, ο ιταλικός οργανωμένος τουρισμός είχε τζίρο 13,3 δις ευρώ. Με αύξηση 4,3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Τώρα, ο τομέας ετοιμάζεται να κλείσει τον ισολογισμό στα 2,5 δις ευρώ. Δηλαδή πάνω από 80% λιγότερο από ό,τι το 2019.

Το κύριο πρόβλημα του οργανωμένου τουρισμού είναι το γεγονός ότι υπάρχει μια γενική αβεβαιότητα όσον αφορά στους συνεχώς μεταβαλλόμενους κανόνες.

Επιπλέον, υπάρχει έλλειψη προοπτικής που εμποδίζει τον προγραμματισμό τουριστικών περιόδων. Κάτι που αποδυναμώνει την Ιταλία, αφού χάνει την αγοραστική της δύναμη σε σύγκριση με τους ξένους ανταγωνιστές.

πηγή-tourismtoday



There are no comments

Add yours

Facebook